..et sted for frie ytringer, meninger og diskusjon, eller bare rett og slett for å fortelle noe til noen...
torsdag 13. januar 2011
Blogger og ukeblader – de mest populære...
Hva skriver de om, de mange tusen bloggere, med mange tusen lesere? Er det noen sammenheng mellom innholdet i de mest populære blogger og de mest leste ukeblader? Sagt med andre ord, hva vekker størst interesse? Jeg undersøkte litt og fant følgende:
I de mest populære bloggene kan du lese om hverdagssminke, moteplagg, toalettbesøk, mensen, treningsøkt, garderobe, skinnkjole, pengeforbruk, lipliner, modell for brudekjole, nye sko, frokost, middag,.. og kvelds, nedbør, riktig antrekk, hytta vår, motebildet, lutefisk, ...
Utrolig mange liker å lese om; hvor mange tygg på ei brødskive, bare sitte og lalle, shampo i håret, hårspenner, permanent, bilder fra i går, familiebesøk, drømmen min, pizza, julebord, sitronsaft, kjøttkaker i brun saus, kviser på rompa, bløtkake, kalkun med stuffing, knekkebrød, waldorfsalat, ostekake, støvsuge, hushjelp, går aldri på salg, store problemer: tvinge meg selv til ikke å kjøpe alt jeg har lyst på, selv om jeg har flust opp med penger....
Og ukeblader:
KK (Kvinner og Klær) er det mest leste kvinnebladet, som i følge egen omtale:
KK skriver for en kvinne med mental alder 30-40 år. Hun er aktiv, sosialt engasjert og selvstendig. Hun er yrkesaktiv, og har utdanning og inntekt over gjennomsnittet blant kvinner. De fleste KK-lesere bor i by, eller tiltrekkes av urbane verdier. KK-leseren er samfunnsengasjert. (Lesertall 256.000).
Vi Menn, som presenterer seg selv slik: Om og for menn! Vi Menn er Norges desidert største blad for menn, og eneste mannebladet i landet som utkommer hver uke. Vi Menn er Norges eneste ukeblad for menn. Hver uke har papirutgaven 537.000 lesere – og nettsiden vimenn.no øker stadig.
Her og Nå, et underholdende TV – og aktualitetsblad med nyheter om kjendiser og kongelige. Med et lesertall på 552.000 ligger det på en god annenplass sammen med Donald Duck.
Det helt dominerende ukebladet i Norge er imidlertid fortsatt Se og Hør med et lesertall på 995.000 (tirsdag utgaven). Hvert fjerde ukeblad som selges er et Se og Hør, som nå har passert 500 millioner eksemplarer:
Se og Hør, er det eneste ukebladet som kommer ut to ganger i uken. Se og Hør har som motto å gjøre livet gladere for folk flest, og dette gjenspeiler seg også i det redaksjonelle innholdet. Bladet er Norges fremste eksponent for moderne kjendisjournalistikk. Det er et typisk bilde- og aktualitetsblad, der norske og utenlandske kjendiser står sentralt. Se og Hør skal underholde, glede og overraske.
Nei, jeg har ingen kommentarer. Har du?
Kilder:
http://www.aller.no/Allergruppen/Vare_produkter/
http://www.annonse.aller.no/php/art.php?id=840989
Abonner på:
Legg inn kommentarer (Atom)
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar