fredag 23. juni 2017

Jeg har fått reservert plass i helvete!

I tidligere blogger har jeg kritisert Kristendommen med titler som «Gudenes tyranni med en liten quiz», «På tide å legge gudene i grava», «Når målet er frelsen blir midlene hellige!».  
Nå har jeg fått huden full av pepper fra sinte kristne fordi jeg ikke respekterer den troende og hennes Gud. 
Ikke nok med det, men jeg er dømt til evig pine i helvete hvor det visstnok er veldig varmt. Og jeg som synes det blir ubehagelig allerede ved 30 grader pluss...

«Du skal frykte og elske din Gud» heter det. Ja jøss, jeg har ingen problemer med å frykte denne guden slik han er beskrevet som Jahve i Toraen, Gud i Bibelen og Allah i Koranen. Jeg ville faktisk blitt livredd dersom jeg skulle tro at denne tyranniske guden virkelig eksisterte. Og det kan jo heller ikke være så enkelt å elske den man frykter. Eller?

Respekten for deg som en kristen troende vil jeg vurdere i lys av hva du velger å tro på som en sannhet:
§ Du tror at Gud skapte himmel og jord med alle dets livsformer på seks dager.
§ Du tror at Jesus ble unnfanget av en ånd, og mora fødte han som jomfru.
§ Du tror at kjærlighetens symbol er et lidende menneske spikret opp på et trekors.
§ Du tror at Jesus lå tre dager i grava for så å bli levende igjen.
§ Du tror at førti dager etter oppstandelsen så dro han fysisk rett opp til himmelen.
§ Du tror at han ti dager etter himmelfarten besøkte disiplene som en hellig ånd.
§ Du tror at han sitter i himmelen og noterer ned våre tanker og handlinger.
§ Du tror at han skal vende tilbake og dømme oss, til himmel eller helvete.
§ Du tror at vi alle er født onde på grunn av arvesynden, innført av Adam og Eva.
§ Du tror at treenigheten «Faderen, Sønnen og Den hellige ånd» er en sann Gud.

Dette tror du på. Det er disse postulater du som personlig kristen har valgt å underlegge deg, og som dikterer livet ditt. Du deltar tilogmed i en seremoni som er en symbolsk handling for kannibalisme. Der spiser du kjeks og drikker vin med ordene «Dette er Jesu legeme og dette er Jesu blod». 
Mat og drikke er selvsagt velsignet av en prest som gjerne forsterker seansen med påstanden om at hele menigheten er som lemmer på Kristi kropp: «Alt la han (Gud) under hans (Jesu) føtter, og gav ham som hode over alle ting til menigheten, som er hans legeme, fylt av ham som fyller alt i alle.» (Efeserne 1:22-23).
For sikkerhets skyld ble det lagt til: «For mannen er kvinnens hode, likesom også Kristus er menighetens hode – han som er sitt legemes frelser» (Efeserne 5:23).

Tenk deg at du går rundt og påstår at disse postulater er sanne uten den ryggdekning som kirke og presteskap gir. Da ville folk peke på deg å si «ho har blitt spenna gær'n», og veien ville ikke være lang til et dertil egnet hospital for psykoser og rehabilitering. 
Jeg kan ikke la være å synes synd på deg, men å vise deg mer respekt utover det jeg viser andre mennesker, kan jeg ikke. Sorry...:)

Ingen kommentarer: